Начало Цветни аспекти Маестро Найден Тодоров : Горд съм да съм в тази зала, тя е една от най-хубавите в Европа
3127
Цветни аспекти

Маестро Найден Тодоров : Горд съм да съм в тази зала, тя е една от най-хубавите в Европа

Софийската и Букурещката филхармония трябва по-често да правят културен обмен, каза в интервю в Букурещ директорът на Софийската филхармония маестро Найден Тодоров. Той допълни, че обмисля с румънския си колега бъдещи съвместни гостувания в двете зали.  “Има много дълбок смисъл тези два оркестъра, които са от най-добрите оркестри въобще в региона, в тази част на Европа, да имат по-голямо сътрудничество”, убеден е диригентът. Според него музиката е онова, което може да събере двата народа, двете държави да са много повече заедно

| 25 Март 2024, 12:06 ч.
Маестро Найден Тодоров : Горд съм да съм в тази зала, тя е една от най-хубавите в Европа
Маестро Найден Тодоров : Горд съм да съм в тази зала, тя е една от най-хубавите в Европа
Снимка © БТА

Софийската и Букурещката филхармония трябва по-често да правят културен обмен, каза в интервю в Букурещ директорът на Софийската филхармония маестро Найден Тодоров. Той допълни, че обмисля с румънския си колега бъдещи съвместни гостувания в двете зали. 

“Има много дълбок смисъл тези два оркестъра, които са от най-добрите оркестри въобще в региона, в тази част на Европа, да имат по-голямо сътрудничество”, убеден е диригентът. Според него музиката е онова, което може да събере двата народа, двете държави да са много повече заедно.

Още от рубриката
Изложбата на орхидеи в Ботаническата градина в Ню Йорк представлява причудлива смесица от мода и цветни творения, предаде Асошиейтед прес.  "Шоуто на орхидеите: "Цветята в модата" предлага на посетителите своеобразен пролетен отдих от зимата.  Изложбата включва изобилие от разноцветни и разнообразни орхидеи и аксесоари от различни растения. С ботаническия ...
Вижте повече

“Това не е нещо ново. Ако се заслушаме в музиката на Панчо Владигеров, ще открием вътре много румънски интонации. В доста от румънските композитори могат да се открият български интонации. Тоест това нещо се е случвало. Нашата роля е да го събудим обратно и да се случва отново”, смята директорът на Софийската филхармония. 

Маестро Найден Тодоров посети Букурещ, където в неделя (24 март) изнесе концерт заедно със Софийската филхармония и пианистката Елена Башкирова. Изпълненията им в Атенеума предизвикаха бурни и продължителни аплодисменти и викове “Браво” още преди антракта.

Повече от NRD2+
Сопраното Гергана Георгиева дебютира днес в ролята на Татяна в операта „Евгений Онегин” от П. И. Чайковски на сцената на Държавна опера-Стара Загора. ...
Вижте повече
Петата проява от поредицата "Солистите на Държавна опера - Бургас" ще бъде с участието на сопраното Шмилена Султанова и баритона Бранимир Недков под к ...
Вижте повече
„Ловци на бисери“ от Жорж Бизе е най-новата опера, която Държавна опера - Стара Загора ще представи пред старозагорци през март. Това става ясно от пр ...
Вижте повече
Модно ревю, част от програмата на Седмицата на модата в Лондон, разгневи Гърция, съобщи АФП. Мястото на ревюто беше Британският музей, а манекенките д ...
Вижте повече
Занаятчиите са хора с уникални умения и трябва да ги уважаваме повече. В други държава такива хора са на почит. Тук не е така. И ми се иска да са пове ...
Вижте повече
Маестро Найден Тодоров ще представи на 6 април Концерт за пиано №3 и Симфония №2 от Бетовен със Симфоничния оркестър на Сан Ремо. Солист на вечер ...
Вижте повече
Изложбата  „България от птичи поглед“ ще гостува в Българския културен институт в Прага от 6 до 29 март. Експозицията е организирана по повод Ден ...
Вижте повече
Графична изложба на Маня Вапцарова ще бъде представена в галерия „Стубел“. Експозицията „Хроники на съзерцанието“ ще бъде ...
Вижте повече
Националният парк-музей „Шипка-Бузлуджа“ гостува в Регионален исторически музей – Пловдив с изложбата „Строителите на Паметника на свободата“. Фотодок ...
Вижте повече
Пол Маккартни стана първият британски музикант милиардер, предаде АФП. Вестник „Сънди Таймс“ (Sunday Times) публикува традиционния си годишен списък ...
Вижте повече
Звезди като Ибрахим Маалуф, Рода Скот, американската група "Вулпек", но и новата сензация Яме, са в афиша на френския фестивал "Джаз във Виен", близо ...
Вижте повече
Американската певица Лизо, която от няколко месеца е обвинявана в тормоз от бивши танцьорки от екипа й, обяви с публикация в Инстаграм, че "напуска" з ...
Вижте повече
На 27 септември популярният франчайз „Трансформърс“ се завръща на големия екран като пълнометражна анимационна форма, съобщават от „Форум филм“. „Тра ...
Вижте повече
От ветерани като Ричард Гиър и Мерил Стрийп до изгряващи звезди като Бари Киоган и Аня Тейлър-Джой: актьори от няколко поколения ще присъстват на 77-и ...
Вижте повече
Групата „Ролинг стоунс“ стартира турнето си в Северна Америка от Хюстън, като хора се стекоха от различни градове, за да гледат една от най-непоклатим ...
Вижте повече
От 6 до 22 юли ще продължи десетото юбилейно издание на фестивала и aкадемия „Алегра“ в София, съобщават организаторите. По думите им, в продължение ...
Вижте повече
Карнавалът в швейцарския град Базел започна в понеделник под звуците на духови инструменти и барабани, предаде ДПА.  По традиция събитието започ ...
Вижте повече
Ъшър и дългогодишната му партньорка Джен Гойкоечеа са се оженили в Лас Вегас само няколко часа след участието на певеца в шоуто на полувремената на пъ ...
Вижте повече
Професор Лаура Димитрова и проф. Стефан Алтъков, хонорувани преподаватели към катедра “Визуални изкуства“ на Софийския университет (СУ) “Св. Климент О ...
Вижте повече
Филмът на Галин Стоев "Безкрайната градина" е българското участие в Седмицата на франкофонията, която се открива днес в Скопие и продължава до 22 март ...
Вижте повече

Ето какво сподели маестро Найден Тодоров минути преди концерта в интервю .

Маестро Тодоров, за втори път ще дирижирате на сцената на Атенеума в Букурещ. Какво е чувството този път?

- Горд съм да съм в тази зала, защото тя е една от най-хубавите зали в Европа въобще. В същото време изпитвам двойна гордост, че съм тук заедно със Софийската филхармония. Аз самият не знаех, че филхармонията минимум от 30 години не е свирила в Атенеума. Реално от тези хора, които са тук днес, никой не е свирил в състава на Софийска филхармония тук и за всички тях това е голямо преживяване.  

За мен, така или иначе, всяко гостуване в Атенеума е преживяване, защото, как да кажа, някои зали, като зала “България”, са хубави на звук, други зали са много хубави на визия, но колко са залите, които са хубави и като визия, и като звук, както Атенеума. Той е като музей. 

Между другото братята Христо и Евлоги Георгиеви навремето са дарили значителни средства за създаването му. Така че, освен Вашето присъствие, има още една българска следа. 

- Абсолютно (смее се).

Как мина репетицията?

- Репетицията мина прекрасно. Надявамe се концертът да мине по същия начин. Хората са въодушевени. В началото бяха малко стреснати, защото не очакваха такава зала. Eдно е човек да им обяснява колко е хубава залата, но друго е да се изпита. И виждам удоволствието им от начина, по който свирят. Подобна зала иска друго свирене от музикантите. От тях вече не се изисква натиск при свиренето. Изисква се лекота, а това е удоволствие, когато човек може да свири с лекота. 

Какво ще представите на публиката и как очаквате да ви приеме? 

- Не знам как ще ни приеме публиката. Програмата, с която дойдохме, всъщност е програмата, с която гостувахме и в “Мартенски музикални дни”, изцяло Бетовенова програма. С Четвърти концерт за пиано с Елена Башкирова и Четвърта симфония от Бетовен. Една, бих казал, изцяло строго класическа програма.

Това е предизвикателство, в днешно време човек да каже, че ще свири само изцяло строго класическа програма. Още повече, че тук, в тази зала, човек е слушал и не само такива класически неща. Например още по време на Втората световна война или малко преди нея, Софийската филхармония, под тогавашното си име, е гостувала тук и тук е била премиерата на оркестрацията на Панчо Владигеров “Хоро стакато” (Динику-Владигеров) и толкова по-интересно е за нас сега, отново, след толкова време, ние да сме тук, обаче този път със строга класическа програма. Мисля, че това ще бъде интересно и за публиката, защото от оркестри от Източна Европа се очаква повече романтична музика. От оркестри от България, от Чехия, от Полша, се очаква повече славянска музика. Но ние в момента предизвикваме света. Идваме тук със строга класика. 

“Музиката трябва да изсече огън от сърцето на мъж и да събужда сълзи в очите на жена”. Думите са на Бетовен. Съгласен ли сте?

-Абсолютно съм съгласен, макар че съм виждал да кара и мъжа да плаче и да предизвика огън у жената (смее се). Определено. Музиката на Бетовен е много различна от много други композитори. Навремето, когато учех във Виена, казвахме, че музиката на Бах представлява молитвата на човечеството към Господ, музиката на Моцарт, появата на Моцарт представлява отговора на Господ към човечеството, а Бетовен е човекът, който работи за развитието на човечеството. Всъщност най-човешката музика, символът на нашата цивилизация е музиката на Бетовен. Не случайно химнът на Европа е от Девета симфония на Бетовен. 

"Където думите се провалят, говори музиката”, е казал Ханс Кристиан Андерсен. Смятате ли, че чрез музиката българи и румънци можем да си станем по-близки? Виждаме през последните месеци музикални колаборации буквално във всички жанрове, включително и в поп фолка. 

- Абсолютно. По принцип това е ролята на музиката, да обединява хората, а ние сме две нации, които имат много общо в историята, и като психология, и като това, което ни се случва през последните, не знам колко, десетилетия. 

Така че музиката е онова, което може да ни събере да сме много повече заедно. И това не е нещо ново. Ако се заслушаме в музиката на Панчо Владигеров, ще открием вътре много румънски интонации. В доста от румънските композитори могат да се открият български интонации. Тоест това нещо се е случвало. Нашата роля е да го събудим обратно и да се случва отново. 

В тази връзка обмисляте ли дългосрочно сътрудничество с Букурещката филхармония “Джордже Енеску”? Ще започнем ли да я виждаме постоянно на Софийска сцена?

- Това е много странен въпрос, защото само преди два часа си говорихме с директора на Букурещката филхармония на тази тема, че трябва по-често да си обменяме, че не сме толкова далеч един от друг и сега ще коментираме точно гостуването в София и както той се изрази, бъдещите ни съвместни гостувания отново в двете зали, защото има смисъл. Има много дълбок смисъл тези два оркестъра, които са от най-добрите оркестри въобще в региона, в тази част на Европа, да имат по-голямо сътрудничество. Аз съм много щастлив, че при предишното ми гостуване в Букурещка филхармония успяхме да направим толкова топъл контакт с директора, който да предизвика бъдещите съвместни гостувания на двата оркестъра. 

Как усещате румънската музика?

- Близка, много близка, както и румънската кухня апропо (смее се). 

Какво Ви харесва от румънската кухня?

- Ох, много неща ми харесват. Просто аз тук се чувствам много у дома с кухнята (смее се). Но да се върнем на румънската музика. Когато човек слуша в България Енеску, той е композитор, който много лесно може да ни падне на сърцето. “Хоро стакато” на Динику в оркестрацията на Владигеров е произведение, което редовно се свири от българските оркестри по празнични концерти. Тоест, ние възприемаме тази музика, както се оказа, че и те възприемат нашата. Аз си спомням, когато правих “Вардар” тук с Букурещката филхармония и оркестър, и после и публиката го възприе абсолютно безпроблемно. Знаем, че Владигеров има едни ритми, които са трудни за другите нации. Филхармонията на Букурещ нямаше проблем с тях.

Посрещнахте 2024 г. в Китай. През първите месеци от новата година бяхте в Германия, бяхте в Мексико, сега сте в Румъния. Станахте ли жител на света заради музиката и чрез нея?

- Може би това е най-хубавото нещо на нашата професия. Музиката наистина ни прави да сме хора на света. Има един много известен цигулар Максим Венгеров. Той казва: “Това, което е изключителното при нас, музикантите, е, че един ден може да свирим за жителите на някое малко населено място в средата на Африка, няколко дни по-късно можем да свирим за европейски крале”. И това, което аз също усещам по себе си, е как всеки ден, всяка седмица, всеки месец съм на различно място, срещам различни хора, различни култури и всъщност това ми помага да се развивам и като човек, и като музикант и да го предавам нататък на колегите, с които работя. Мисля, че точно музикантите, хората на изкуството, са спойката между нациите по света. 

Скоро Ви предстои рожден ден. Това е времето, в което човек прави равносметки и в професионален, и в личен план. Как звучи вашата? 

- 80 процента от това, за което съм мечтал, не съм го получил. И съм получил много по-хубави неща на негово място. 

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Иранският режисьор Мохамад Расулоф каза, че е избягал пеша от родината си
Иранският режисьор Мохамад Расулоф, който участва със свой филм в надпреварата за наградата "Златна палма" на кинофестивала в Кан, е избягал пеша от родината си, където беше осъден ...
Кюстендил и Първата световна война
Изложбата "Кюстендил и Първата световна война" беше открита днес в галерията в кюстендилското село Раждавица. Експозицията тематично е свързана с Кюстендил като главна квартира на ...
Официално открита е новата представителна експозиция на Художествената галерия в Казанлък
Официално открита е новата представителна експозиция в централната сграда на казанлъшката Художествена галерия. Тя е озаглавена „Избори“ и бележи завършека на важен ета ...
Борис Христов: Биография
„Всички роли съм изпълнявал с любов. Иначе едва ли щях да бъда „нещо“ в изкуството. Но любимата ми? Казвам веднага – Борис Годунов!“, казва оперният певец Борис Христов. Днес се на ...
Белгийски пианист пресъздава българска музика с гласовете на Нина Николина и Любо Киров
Изненада подготвя Даниел Верстапен за двойния си концерт в България. Пред българската публика белгийският пианист ще представи на живо своя поглед върху автентичната народна песен ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражби
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражбите, установени в институцията, предаде ДПА. Общо 626 от около 1500 изчезнали или откраднати предмета вече са наме ...
Тейлър Суифт оглавява британската класация за албуми
Тейлър Суифт се завърна начело на британската класация за албуми с The Tortured Poets Department, съобщи на сайта си официалната компания, която следи продажбите и съставя чартовет ...
Иранският режисьор Мохамад Расулоф каза, че е избягал пеша от родината си
Иранският режисьор Мохамад Расулоф, който участва със свой филм в надпреварата за наградата "Златна палма" на кинофестивала в Кан, е избягал пеша от родината си, където беше осъден ...
Националният политехнически музей посрещна първи посетители в обновения кабинет по физика
Националният политехнически музей (НПТМ) посрещна първите гости в обновения демонстрационен кабинет по физика, въпреки че все още се осъществяват финални довършителни дейности, съо ...
Продължение на анимационния филм "Моят съсед Тоторо" ще бъде показано в Кан
Четири непоказвани досега късометражни филма на японското студио "Гибли", което ще получи почетна "Златна палма" в Кан, в понеделник, 20 май, ще бъдат представени на фестивала, вкл ...
Тикер в 04:00 ч.
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражбите, установени ...
Начало Цветни аспекти
3127
Цветни аспекти

Маестро Найден Тодоров : Горд съм да съм в тази зала, тя е една от най-хубавите в Европа

“Има много дълбок смисъл тези два оркестъра, които са от най-добрите оркестри въобще в региона, в тази част на Европа, да имат по-голямо сътрудничество”, убеден е диригентът.Според него музиката е онова, което може да събере двата народа, двете държави да са много повече заедно.“Това не е нещо ново
| 25 Март 2024, 12:06 ч.
Маестро Найден Тодоров : Горд съм да съм в тази зала, тя е една от най-хубавите в Европа
Маестро Найден Тодоров : Горд съм да съм в тази зала, тя е една от най-хубавите в Европа
Снимка © БТА

Софийската и Букурещката филхармония трябва по-често да правят културен обмен, каза в интервю в Букурещ директорът на Софийската филхармония маестро Найден Тодоров. Той допълни, че обмисля с румънския си колега бъдещи съвместни гостувания в двете зали. 

“Има много дълбок смисъл тези два оркестъра, които са от най-добрите оркестри въобще в региона, в тази част на Европа, да имат по-голямо сътрудничество”, убеден е диригентът. Според него музиката е онова, което може да събере двата народа, двете държави да са много повече заедно.

“Това не е нещо ново. Ако се заслушаме в музиката на Панчо Владигеров, ще открием вътре много румънски интонации. В доста от румънските композитори могат да се открият български интонации. Тоест това нещо се е случвало. Нашата роля е да го събудим обратно и да се случва отново”, смята директорът на Софийската филхармония. 

Маестро Найден Тодоров посети Букурещ, където в неделя (24 март) изнесе концерт заедно със Софийската филхармония и пианистката Елена Башкирова. Изпълненията им в Атенеума предизвикаха бурни и продължителни аплодисменти и викове “Браво” още преди антракта.

Повече от NRD2+

Ето какво сподели маестро Найден Тодоров минути преди концерта в интервю .

Маестро Тодоров, за втори път ще дирижирате на сцената на Атенеума в Букурещ. Какво е чувството този път?

- Горд съм да съм в тази зала, защото тя е една от най-хубавите зали в Европа въобще. В същото време изпитвам двойна гордост, че съм тук заедно със Софийската филхармония. Аз самият не знаех, че филхармонията минимум от 30 години не е свирила в Атенеума. Реално от тези хора, които са тук днес, никой не е свирил в състава на Софийска филхармония тук и за всички тях това е голямо преживяване.  

За мен, така или иначе, всяко гостуване в Атенеума е преживяване, защото, как да кажа, някои зали, като зала “България”, са хубави на звук, други зали са много хубави на визия, но колко са залите, които са хубави и като визия, и като звук, както Атенеума. Той е като музей. 

Между другото братята Христо и Евлоги Георгиеви навремето са дарили значителни средства за създаването му. Така че, освен Вашето присъствие, има още една българска следа. 

- Абсолютно (смее се).

Как мина репетицията?

- Репетицията мина прекрасно. Надявамe се концертът да мине по същия начин. Хората са въодушевени. В началото бяха малко стреснати, защото не очакваха такава зала. Eдно е човек да им обяснява колко е хубава залата, но друго е да се изпита. И виждам удоволствието им от начина, по който свирят. Подобна зала иска друго свирене от музикантите. От тях вече не се изисква натиск при свиренето. Изисква се лекота, а това е удоволствие, когато човек може да свири с лекота. 

Какво ще представите на публиката и как очаквате да ви приеме? 

- Не знам как ще ни приеме публиката. Програмата, с която дойдохме, всъщност е програмата, с която гостувахме и в “Мартенски музикални дни”, изцяло Бетовенова програма. С Четвърти концерт за пиано с Елена Башкирова и Четвърта симфония от Бетовен. Една, бих казал, изцяло строго класическа програма.

Това е предизвикателство, в днешно време човек да каже, че ще свири само изцяло строго класическа програма. Още повече, че тук, в тази зала, човек е слушал и не само такива класически неща. Например още по време на Втората световна война или малко преди нея, Софийската филхармония, под тогавашното си име, е гостувала тук и тук е била премиерата на оркестрацията на Панчо Владигеров “Хоро стакато” (Динику-Владигеров) и толкова по-интересно е за нас сега, отново, след толкова време, ние да сме тук, обаче този път със строга класическа програма. Мисля, че това ще бъде интересно и за публиката, защото от оркестри от Източна Европа се очаква повече романтична музика. От оркестри от България, от Чехия, от Полша, се очаква повече славянска музика. Но ние в момента предизвикваме света. Идваме тук със строга класика. 

“Музиката трябва да изсече огън от сърцето на мъж и да събужда сълзи в очите на жена”. Думите са на Бетовен. Съгласен ли сте?

-Абсолютно съм съгласен, макар че съм виждал да кара и мъжа да плаче и да предизвика огън у жената (смее се). Определено. Музиката на Бетовен е много различна от много други композитори. Навремето, когато учех във Виена, казвахме, че музиката на Бах представлява молитвата на човечеството към Господ, музиката на Моцарт, появата на Моцарт представлява отговора на Господ към човечеството, а Бетовен е човекът, който работи за развитието на човечеството. Всъщност най-човешката музика, символът на нашата цивилизация е музиката на Бетовен. Не случайно химнът на Европа е от Девета симфония на Бетовен. 

"Където думите се провалят, говори музиката”, е казал Ханс Кристиан Андерсен. Смятате ли, че чрез музиката българи и румънци можем да си станем по-близки? Виждаме през последните месеци музикални колаборации буквално във всички жанрове, включително и в поп фолка. 

- Абсолютно. По принцип това е ролята на музиката, да обединява хората, а ние сме две нации, които имат много общо в историята, и като психология, и като това, което ни се случва през последните, не знам колко, десетилетия. 

Така че музиката е онова, което може да ни събере да сме много повече заедно. И това не е нещо ново. Ако се заслушаме в музиката на Панчо Владигеров, ще открием вътре много румънски интонации. В доста от румънските композитори могат да се открият български интонации. Тоест това нещо се е случвало. Нашата роля е да го събудим обратно и да се случва отново. 

В тази връзка обмисляте ли дългосрочно сътрудничество с Букурещката филхармония “Джордже Енеску”? Ще започнем ли да я виждаме постоянно на Софийска сцена?

- Това е много странен въпрос, защото само преди два часа си говорихме с директора на Букурещката филхармония на тази тема, че трябва по-често да си обменяме, че не сме толкова далеч един от друг и сега ще коментираме точно гостуването в София и както той се изрази, бъдещите ни съвместни гостувания отново в двете зали, защото има смисъл. Има много дълбок смисъл тези два оркестъра, които са от най-добрите оркестри въобще в региона, в тази част на Европа, да имат по-голямо сътрудничество. Аз съм много щастлив, че при предишното ми гостуване в Букурещка филхармония успяхме да направим толкова топъл контакт с директора, който да предизвика бъдещите съвместни гостувания на двата оркестъра. 

Как усещате румънската музика?

- Близка, много близка, както и румънската кухня апропо (смее се). 

Какво Ви харесва от румънската кухня?

- Ох, много неща ми харесват. Просто аз тук се чувствам много у дома с кухнята (смее се). Но да се върнем на румънската музика. Когато човек слуша в България Енеску, той е композитор, който много лесно може да ни падне на сърцето. “Хоро стакато” на Динику в оркестрацията на Владигеров е произведение, което редовно се свири от българските оркестри по празнични концерти. Тоест, ние възприемаме тази музика, както се оказа, че и те възприемат нашата. Аз си спомням, когато правих “Вардар” тук с Букурещката филхармония и оркестър, и после и публиката го възприе абсолютно безпроблемно. Знаем, че Владигеров има едни ритми, които са трудни за другите нации. Филхармонията на Букурещ нямаше проблем с тях.

Посрещнахте 2024 г. в Китай. През първите месеци от новата година бяхте в Германия, бяхте в Мексико, сега сте в Румъния. Станахте ли жител на света заради музиката и чрез нея?

- Може би това е най-хубавото нещо на нашата професия. Музиката наистина ни прави да сме хора на света. Има един много известен цигулар Максим Венгеров. Той казва: “Това, което е изключителното при нас, музикантите, е, че един ден може да свирим за жителите на някое малко населено място в средата на Африка, няколко дни по-късно можем да свирим за европейски крале”. И това, което аз също усещам по себе си, е как всеки ден, всяка седмица, всеки месец съм на различно място, срещам различни хора, различни култури и всъщност това ми помага да се развивам и като човек, и като музикант и да го предавам нататък на колегите, с които работя. Мисля, че точно музикантите, хората на изкуството, са спойката между нациите по света. 

Скоро Ви предстои рожден ден. Това е времето, в което човек прави равносметки и в професионален, и в личен план. Как звучи вашата? 

- 80 процента от това, за което съм мечтал, не съм го получил. И съм получил много по-хубави неща на негово място. 

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Иранският режисьор Мохамад Расулоф каза, че е избягал пеша от родината си
Кюстендил и Първата световна война
Официално открита е новата представителна експозиция на Художествената галерия в Казанлък
Борис Христов: Биография
Белгийски пианист пресъздава българска музика с гласовете на Нина Николина и Любо Киров
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Май
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Тонът на времето
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражби
Авансцена
Тейлър Суифт оглавява британската класация за албуми
Цветни аспекти
Иранският режисьор Мохамад Расулоф каза, че е избягал пеша от родината си
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.